söndag 6 november 2016

Nästan klart

Jag hann med att ta ut riset på andra sidan bäcken men inte att dra undan det innan snön kom. Jag är ändå nöjd med vad jag uträttat i höst. Nu ser man inflygningen betydligt bättre där bäcken kommer att vara en tydlig tröskel.
Jag gjorde också ett tappert försöka att med betesputsen försöka ta bort de stubbar som blivit av min risröjning. Det gick sådär. Dels var det ganska mjukt och därmed också rätt så blött ned mot bäcken där jag skulle köra, sen så är det ett tufft arbete med betesputsen att köra bort stubbar. Det slutade med att en bult gick av och en kniv lossnade så jag fick avbryta. Med väl intrimmade och vassa knivar kan det gå att göra detta till våren.
Nu får fältet vila i vinter. Jag undrar ändå om S-E hinner dika och lägga igen diket tvärs över fältet trots att vintern kommit? Kan man jobba med en grävare trots att ytan frusit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar