onsdag 5 oktober 2016

Mer ris

Kämpar på med att dra än mer ris. Tungt jobb men man får se det som ett träningspass och när det dessutom känns meningsfullt så är det ju än bättre. Både att jag jobbar på min dröm om ett eget riktigt flygfält samt att jag återställer en del av den jordbruksmark som till en del förfallit.
Jag minns när jag för några år sedan beslöt mig för att börja återta åkermarken som börjat växa igen. Jag köpte mig en betesputs som jag hakade på bakom min traktor och började klippa sly och mer eller mindre skog. Det var faktiskt som att köra i en skog med träd och sly högre än traktorn. Det small och skakade när betesputsen pulveriserade de upp till fem cm grova träden. På marken blev flis och kvistar kvar. Nu syns inget av det, nu är det bara gräs. En del av återtagandet blev inte av och det är det jag håller på med nu i den södra banänden.
Trivsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar